Серед водіїв шириться багато різних порад щодо того, к зменшити витрати палива і заощадити. Деякі з цих рекомендацій є слушними і дієвими. Водночас трапляються і досить безглузді, які не тільки не дозволяють економити, а й можуть нашкодити автомобілю.
Щоб не витрачати сили на небезпечні або даремні експерименти над своєю машиною, варто знати, які поширені "народні" методи економії є міфами.
Нейтральна передача
Деякі вважають, що при з'їзді з гірки слід включати нейтральну передачу. Ця порада була актуальною років 30 тому, адже зараз авто оснащуються системою ЕПХХ (економайзер примусового холостого ходу). Завдяки цій системі подача двигуна при гальмуванні припиняється, до того ж двигун при цьому прочищається від забруднень. Якщо ввімкнути нейтралку, система відключиться, тому не буде ні економії, ні чистки.
Оберти двигуна
Міфом є твердження, що швидкий перехід на високу передачу дозволяє більше економити на паливі. Найоптимальніші обороти двигуна — 2500-3500 об/хв, адже саме за таких умов найкраще вентилюється камера згоряння. При 1500 об/хв споживання палива збільшується, а при ще менших значеннях споживання палива зростає суттєво. Це пояснюється ввімкненням системи холодного ходу, яка потребує додаткових витрат палива.
Вимкнення двигуна
Побутує думка, що у заторі потрібно обов'язково заглушувати двигун. Насправді цей спосіб економії виправданий лише тоді, коли доводиться зупинятися більш ніж на одну хвилину. Якщо часто глушити і заводити двигун, це не тільки збільшує витрати бензину, а й впливає на знос двигуна. Також при цьому страждає і акумулятор, який швидше виходить з ладу.
Повільний набір швидкості
Хибним є уявлення про те, що для економії пального варто повільно набирати швидкість. Насправді має значення не повільний, а плавний набір швидкості. Якщо довго рухатись на нижніх передачах, це призводить лише до збільшення паливних витрат. При швидкому наборі швидкості витрата палива зменшиться, оскільки двигун швидко набуде нормальних обертів.
Спойлер
Неправильно вважати, що спойлер зменшує витрату палива. Цей елемент за рахунок опору повітря притискає авто до землі на великій швидкості. Загалом від його площі та кута встановлення залежить лише те, наскільки збільшуватиметься витрата палива. Тому тим, хто не захоплюється швидкісною їздою, варто взагалі відмовитись від встановлення спойлерів, адже економити бензин з ними не вдасться.